Wat zien we als we naar kinderen kijken? De één ziet een klas vol met autisten, adhd’ers en dyslecten, terwijl de ander een groep ziet met unieke individuen. Wat maakt dat we zo verschillend kijken naar kinderen en wat doet dat met onze onbewuste reacties op gedrag, uitspraken en situaties? Als beeldcoach/beeldbegeleider heb je een unieke rol binnen het onderwijs, omdat je meer dan wie dan ook leraren kunt helpen zich bewust te worden van deze reacties. Het zichtbaar maken van blinde vlekken biedt de leraar de kans om persoonlijk te groeien en geeft de leerling de mogelijkheid om vanuit veiligheid en plezier zich te gaan ontwikkelen.
Tijdens de Schoollezing op 26 maart gaat Bart Heeling dieper in op hoe we leraren kunnen ondersteunen in het bewust worden van hun lichaamstaal, manieren van communiceren en de reacties die zij geven op gedrag van kinderen. Het gaat er namelijk in eerste instantie om erachter te komen wie jij als leraar bent, voordat je begrijpt wie dat kind eigenlijk is. Deze bewustwording helpt bij het creëren van een veilige en positieve leeromgeving; essentieel voor alle leerlingen, maar met name voor leerlingen met trauma of stress. Bart neemt je mee in de wereld van traumasensitief onderwijs. Vanuit een jarenlange onderwijservaring in het cluster 4 onderwijs deelt hij praktische inzichten en verhalen die laten zien hoe gedrag de expressie is van de impressie van een kind. Het zijn vaak de kleine interventies die de grootste impact hebben.
Of je nu al jaren ervaring hebt als beeldcoach/beeldbegeleider, dat je net bent begonnen, of intern begeleider bent, deze bijeenkomst biedt nieuwe inspiratie en handvatten om nog meer betekenis te geven aan je werk. Iedereen is welkom!
Deze lezing vindt 26 maart van 16.00 tot 20.00 uur plaats in Zwolle, er is een maaltijd inbegrepen.
Meer informatie en opgave kan via onderstaande link: www.schoolvoorbeeldcoaching.nl