Dragen taalscholen in het primair onderwijs bij aan gelijke kansen en inclusie?
Tekst: Lidy Peters
Literatuur
- Bisschop, P., Van der Ven, K., Doeve, T., Petit, R., Elshof, D., Krijnen., E., & Van Stigt, A. (2022). Nieuwkomers in het primair en voortgezet onderwijs; Doelgroepenonderzoek; Eindrapportage. Kohnstamm Instituut en SEO Economisch Onderzoek.
- De Graaf, A., Delarue, S., & De Coninck, K. (2019). Antwoorden op vragen over omgaan met meertaligheid in het Nederlandse taalgebied. be, Meertaligheid.nl & Nederlandse Taalunie.
- Guérin, L., & Beelen, J. (z.d.). Verbinding van twee werelden: Een position paper over internationalisering en wereldburgerschap. Kenniscentrum Global & Inclusive Learning, lectoraten Global Learning en Wereldburgerschap.
- Lectoreninitiatief Professionalisering Nieuwkomers (2017). Ruimte voor nieuwe talenten, keuzes rond nieuwkomers op de basisschool. Ministerie van OCW & PO-Raad.
- Oxfam GB (2023). Inclusive Language Guide.
- Rijksoverheid (z.d.) Veel gestelde vragen over inclusief onderwijs. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/inclusief-onderwijs/veel-gestelde-vragen-inclusief-onderwijs
- Verdrag inzake de rechten van het kind (1989). https://wetten.overheid.nl/BWBV0002508/2002-11-18#Verdrag_2