Hoe kunnen begeleiders en leraren in de klas de executieve functies van leerlingen stimuleren?
Tekst: Esther Monfils
Literatuur
- Dawson, P., & Guare, R. (2019). Executieve functies bij kinderen en adolescenten. Een praktische gids voor diagnostiek en interventie.
- Jolles, J. (2020). Leer je kind kennen. Over ontplooiing, leren, denken en het brein. Uitgeverij Pluim.
- Kagan, S. (2020). Coöperatieve werkvormen. Voor elke groep en ieder vak. Bazalt Educatieve Uitgaven.
- Kagan, S. (2024). Werken aan verantwoordelijk gedrag. Een WinWin-aanpak voor ordeverstoringen in de klas. Bazalt Educatieve Uitgaven.
- (2023). Welk effect heeft het trainen van het werkgeheugen op de leerprestaties van leerlingen met een beperkt(er) werkgeheugen? (KR. 1731).
https://www.kennisrotonde.nl/vraag-en-antwoord/werkgeheugen-trainen-en-effect-leerprestaties - Monfils, E. (2024). Stimuleer de executieve functies van je leerlingen.