Het versterken van differentiatievaardigheden (Beter Begeleiden, mei 2025)

Hoe je leraren begeleidt in het omgaan met verschillen tussen leerlingen.

Tekst: Marieke van Geel en Trynke Keuning

Literatuur

  • Deunk, M. I., Smale-Jacobse, A. E., de Boer, H., Doolaard, S., & Bosker, R. J. (2018). Effective differentiation practices: A systematic review and meta-analysis of studies on the cognitive effects of differentiation practices in primary education. Educational Research Review24, 31-54.
  • Keuning, T., & Van Geel, M. (2021). Differentiated teaching with adaptive learning systems and teacher dashboards: the teacher still matters most. IEEE transactions on learning technologies14(2), 201-210.
  • Keuning, T., Van Geel, M. & Dobbelaer, M. (2022). ADAPT: krijg zicht op differentiatievaardigheden.
  • Van Geel, M., Keuning, T., Frèrejean, J., Dolmans, D., Van Merriënboer, J., & Visscher, A. J. (2019). Capturing the complexity of differentiated instruction. School effectiveness and school improvement30(1), 51-67.