De begeleider als critical friend: hoe ondersteun je leraren in het werken met een ontwikkelingsperspectief (opp)?
Tekst: Willeke Doornbos en Noëlle Pameijer
Literatuur
- Doornbos, W., & Pameijer, N. (2023). Handreiking Ontwikkelingsperspectief. Een houvast voor regulier én gespecialiseerd onderwijs. Steunpunt Passend Onderwijs.
- Pameijer, N., Vos, C., Van Dijck, E., Rootlieb, G., & De Wind, P. (2021). Een praatje met een plaatje. Hoe je visualisaties inzet in de leerlingenzorg. Beter Begeleiden (2), 22-26.
- De Waard, P., Van den Heuvel, D., Van Dijck, E., Pameijer, N., Rootlieb, G., & Vos, C. (2021). Begeleiders laat je werk zien! Visualisaties in leerlingbespreking en multidisciplinair overleg. Beter Begeleiden (4), 12-17.
- Van Dijck, E., Drexhage, M., Rootlieb, G., Pameijer, N., De Waard, P., Van den Heuvel, D., & Vos, C. (2021). ‘Zullen we het uittekenen?’ Visualisaties in gesprekken met leerlingen. Beter Begeleiden (5), 24-29.