Materialenbank

Welkom op onze vernieuwde materialenbank. In deze nieuwe versie hebben we een verbeterde zoekfunctie.
De materialenbank is echter nog in opzet en wordt regelmatig aangevuld.

Mocht je documententen missen vanuit onze oude materialenbank of zou je over een bepaald onderwerp materiaal willen terug vinden, laat het ons dan weten.
Materiaal vanuit de ‘oude materialenbank’ kunnen we dan met voorrang plaatsen.

Als je zelf materiaal beschikbaar hebt dat we hier mogen plaatsen, dan horen we dat uiteraard ook graag.
Een voorwaarde hierbij is wel, dat de bron bekend moet zijn en toestemming moet verlenen voor plaatsing.

kantoor@lbbo.nl met in de onderwerpregel Materialenbank.

Zoek
 

Documenten gekoppeld

 
Recensie van het pakket Druk in de klas, leerkrachtmethode dat in 2017 door Boom Uitgevers is uitgegeven.
30-01-2018 | pdf-bestandpdf-bestand, 1653 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Intern begeleider en leesspecialist Lidy Peters startte vier jaar geleden met het project ‘Lezen tegen de zomerdip’ voor zwakke lezers uit groep 3. Later breidde ze dit uit naar zwakke lezers in groep 4. In dit artikel wordt de motivatie, het materiaal en de aanpak beschreven, de toetsing, de resultaten en het neveneffect: ouderbetrokkenheid.

Tekst: Lidy Peters
02-03-2016 | pdf-bestandpdf-bestand, 1017 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Een schema om een groepsoverzicht onderwijsbehoeften van leerlingen te bepalen.
10-07-2015 | docx-bestand, 25 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
De onlangs overleden Prof. Reuven Feuerstein ontwikkelde een methode die ervan uitgaat dat ieder mens zich zijn leven lang verder kan ontwikkelen. Een belangrijke voorwaarde is dat de ander, de mediator, de moeite moet nemen om diegene daarbij te helpen. Niet helpen in de zin van het voor het kind doen maar het kind helpen de denk- en leervaardigheden te ontwikkelen om het zelf te leren doen. Geen instructie hoe iets moet maar mediatie om de noodzakelijke vaardigheden te ontwikkelen.
27-11-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 509 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Betere teksten leren schrijven met behulp van een vos, een dodo en een ekster, dat klinkt als een sprookje. Maar het is echt waar: deze dieren vormen de kern van Tekster, een nieuwe methode voor schrijfvaardigheid voor groep 6, 7 en 8 die is ontwikkeld aan de Universiteit Utrecht.
27-11-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 217 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Een leerkrachtmethode voor druk gedrag en aandachtsproblemen in de klas.
10-07-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 609 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Recensie van het pakket Rekensprint, Automatiseren van basisvaardigheden voor rekenen tot 100
07-07-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 457 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Vincent en Ingrid Schillevoort, schrijven over een platform voor denkspellen die effectief ingezet worden om metacognitieve vaardigheden aan te leren.
07-07-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 533 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Een artikel van Hanne Peters over de invloed van kunst op de ontwikkeling van kinderen.
16-06-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 1019 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling