Materialenbank

Welkom op onze vernieuwde materialenbank. In deze nieuwe versie hebben we een verbeterde zoekfunctie.
De materialenbank is echter nog in opzet en wordt regelmatig aangevuld.

Mocht je documententen missen vanuit onze oude materialenbank of zou je over een bepaald onderwerp materiaal willen terug vinden, laat het ons dan weten.
Materiaal vanuit de ‘oude materialenbank’ kunnen we dan met voorrang plaatsen.

Als je zelf materiaal beschikbaar hebt dat we hier mogen plaatsen, dan horen we dat uiteraard ook graag.
Een voorwaarde hierbij is wel, dat de bron bekend moet zijn en toestemming moet verlenen voor plaatsing.

kantoor@lbbo.nl met in de onderwerpregel Materialenbank.

Zoek
 

Documenten gekoppeld

 
Deze richtlijn gaat over diagnostiek en behandeling van kinderen en jongeren[1] met Developmental Coordination Disorder (DCD). Het doel van de richtlijn is om eenheid te creëren in terminologie, diagnostiek en interventie bij kinderen met (mogelijke) DCD, waarbij de richtlijn een structurele plaats heeft in het beroepsmatig handelen van alle zorgprofessionals die werken met kinderen met DCD. Achterliggend doel is het verbeteren van de zorg aan deze kinderen en het beperken of voorkomen van secundaire gevolgen van DCD, zoals faalangst of terugtrekken uit het sociale leven. De laatste module van de richtlijn gaat over DCD bij adolescenten en volwassenen.
19-08-2019 | pdf-bestandpdf-bestand, 1982 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Onderzoek toont aan dat kinderen met minder goede motorische vaardigheden in het bewegingsonderwijs vooral baat hebben bij impliciete instructies. Maar is dit ook de praktijk? De Radboud Universiteit deed er onderzoek naar en ontwikkelde een handboek met werkvormen.
14-05-2018 | pdf-bestandpdf-bestand, 2360 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Iedereen kent ze wel: leerlingen die altijd als laatste gekozen worden bij gym of geregeld over hun eigen benen struikelen. Vaak wordt deze kinderen onterecht gebrek aan inzet verweten, want ze willen niets liever dan handiger zijn. Groeien ze over hun onhandigheid heen of is er extra ondersteuning nodig?
14-05-2018 | pdf-bestandpdf-bestand, 2203 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Wat is DCD en hoe ga je ermee om?
10-07-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 206 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Onderzoek wijst uit dat 6 tot 15 procent van de leerlingen te maken heeft met prikkelverwerkingsproblemen. Dit heeft onmiskenbaar gevolgen voor de alertheid en het concentratievermogen van deze kinderen, waardoor leren minder vanzelfsprekend wordt.
In dit artikel wordt ingegaan op het herkennen van deze problemen en hoe er vervolgens naar te handelen.
17-12-2013 | pdf-bestandpdf-bestand, 385 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling