Materialenbank

Welkom op onze vernieuwde materialenbank. In deze nieuwe versie hebben we een verbeterde zoekfunctie.
De materialenbank is echter nog in opzet en wordt regelmatig aangevuld.

Mocht je documententen missen vanuit onze oude materialenbank of zou je over een bepaald onderwerp materiaal willen terug vinden, laat het ons dan weten.
Materiaal vanuit de ‘oude materialenbank’ kunnen we dan met voorrang plaatsen.

Als je zelf materiaal beschikbaar hebt dat we hier mogen plaatsen, dan horen we dat uiteraard ook graag.
Een voorwaarde hierbij is wel, dat de bron bekend moet zijn en toestemming moet verlenen voor plaatsing.

kantoor@lbbo.nl met in de onderwerpregel Materialenbank.

Zoek
 

Documenten gekoppeld

 
Recensie van De Dyslexie-express uit 2011
17-01-2017 | pdf-bestandpdf-bestand, 1019 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 

Theaterlezen is een functionele en motiverende vorm van herhaald samenlezen, met als doel: samen een leestekst voor een groep toehoorders over het voetlicht brengen. In de onderwijspraktijk en in de individuele dyslexiebehandeling kan de leesvaardigheid èn het leesplezier van kinderen met dyslexie gestimuleerd worden, door via theaterlezen hun sterke kanten in te zetten.

Tekst: Itie van den Berg en Alie Smidstra
17-01-2017 | pdf-bestandpdf-bestand, 1413 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Recensie van het in 2016 verschenen boek 'Dit is dyslexie van Prof. dr. Aryan van der Leij.
17-01-2017 | pdf-bestandpdf-bestand, 979 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Sinds de transitie van de Jeugdzorg is elke gemeente in Nederland verantwoordelijk voor de vergoede dyslexiezorg. Wat dit betekent voor scholen lijkt nog lang niet overal duidelijk. Dit artikel gaat over de huidige stand van zaken in de regio Gooi en Vechtstreek, in Groningen en Noordenveld.
Tekst: Lidy Peters en Nettie Kramer
20-09-2016 | pdf-bestandpdf-bestand, 1076 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Sinds dit schooljaar is het interventie-programma Bouw! beschikbaar. Hiermee kunnen ernstige leesproblemen effectief worden voorkomen. In dit artikel wordt het programma Bouw! beschreven, de rol van de onderwijsprofessional belicht en lees je over de ervaringen van stichting Veldvest en basisschool De Nautilus.
Tekst: Marleen Korf & Aryan van der Leij
18-02-2015 | pdf-bestandpdf-bestand, 364 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Interview met gebruikers van de Daisy-speler
25-11-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 1087 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Voor kinderen met dyslexie biedt ICT een geweldige kans om hun leerpotentieel tot ontwikkeling te laten komen 
25-11-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 1781 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Ingrid Stoop vertelt over de Matrix methode
25-11-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 835 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Artikel van Cristien de Jong over een onderzoek naar ADHD en dyslexie
25-11-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 776 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Dyslexievolgdocument leidt tot grote besparingen
25-11-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 1582 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling