Materialenbank

Welkom op onze vernieuwde materialenbank. In deze nieuwe versie hebben we een verbeterde zoekfunctie.
De materialenbank is echter nog in opzet en wordt regelmatig aangevuld.

Mocht je documententen missen vanuit onze oude materialenbank of zou je over een bepaald onderwerp materiaal willen terug vinden, laat het ons dan weten.
Materiaal vanuit de ‘oude materialenbank’ kunnen we dan met voorrang plaatsen.

Als je zelf materiaal beschikbaar hebt dat we hier mogen plaatsen, dan horen we dat uiteraard ook graag.
Een voorwaarde hierbij is wel, dat de bron bekend moet zijn en toestemming moet verlenen voor plaatsing.

kantoor@lbbo.nl met in de onderwerpregel Materialenbank.

Zoek
 

Documenten gekoppeld

 
In elke klas zitten vaak meerdere leerlingen met druk, ongeconcentreerd of opstandig gedrag. Met de invoering van passend onderwijs is de diversiteit binnen klassen toegenomen, en daarmee de vraag van leerkrachten naar technieken die aansluiten bij individuele onderwijsbehoeften van leerlingen. Maar welke technieken werken nou écht voor deze gedragsproblemen?

Tekst: Anouck Staff en Betty Veenman
01-05-2017 | pdf-bestandpdf-bestand, 287 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Verslag van het op 16 februari 2017 gehouden congres 'Talent in de klas'
01-05-2017 | pdf-bestandpdf-bestand, 251 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Interview met Steven Pont in de Beter Begeleiden van januari 2017.

Steven Pont is ontwikkelingspsycholoog en systeemtherapeut. Hij schrijft columns in onder meer Het Humanistisch Verbond en Mama Magazine, publiceert boeken, geeft lezingen en is werkzaam als therapeut, teambegeleider en coach. Lidy Peters interviewde hem onder andere over de invloed van systemen op gedrag, over diagnosticeren en over opvoeden. ‘Ik heb thuis de regel: tot halfzes geen schermpjes aan.’

Interview: Lidy Peters
17-01-2017 | pdf-bestandpdf-bestand, 1767 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Een ‘Good practice’-verhaal over scholen of instellingen waar passend onderwijs al jaren op een succesvolle manier in de praktijk wordt gebracht. Dit keer door de ogen van een ouder. Een compliment voor alle begeleiders.
02-03-2016 | pdf-bestandpdf-bestand, 536 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Recensie van het boek Wiebelen en friemelen in de klas uit 2015
02-03-2016 | pdf-bestandpdf-bestand, 148 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Tips voor leerkrachten hoe je een kind met ADHD beter kunt begeleiden.
10-12-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 432 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Is mindfulness of aandachttraining één van de onderwijstrends in 2014? Feit is dat het aantal mindfulness-trainingen op scholen in po en vo jaarlijks toeneemt. Dit artikel gaat in op de achtergrond van mindfulness, mindful lesgeven, wetenschappelijke onderbouwing en de effecten op leerling, leraar en leerlingbegeleider.
27-11-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 288 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Artikel van Cristien de Jong over een onderzoek naar ADHD en dyslexie
25-11-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 776 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
een artikel van Judith Vos over ADHD in de klas
25-11-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 523 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling
 
Een artikel van Harry Jannssens over ADHD in de basisschool
25-11-2014 | pdf-bestandpdf-bestand, 3585 Kb | Downloaden | Plaats uw beoordeling