Materialenbank
Welkom op onze vernieuwde materialenbank. In deze nieuwe versie hebben we een verbeterde zoekfunctie.
De materialenbank is echter nog in opzet en wordt regelmatig aangevuld.
Mocht je documententen missen vanuit onze oude materialenbank of zou je over een bepaald onderwerp materiaal willen terug vinden, laat het ons dan weten.
Materiaal vanuit de ‘oude materialenbank’ kunnen we dan met voorrang plaatsen.
Als je zelf materiaal beschikbaar hebt dat we hier mogen plaatsen, dan horen we dat uiteraard ook graag.
Een voorwaarde hierbij is wel, dat de bron bekend moet zijn en toestemming moet verlenen voor plaatsing.
kantoor@lbbo.nl met in de onderwerpregel Materialenbank.
A
Adaptief onderwijs (1)
ADD (7)
ADHD (35)
Agressie (11)
Ambulante begeleiding (16)
AMK (4)
Angststoornissen (21)
Aspergersyndroom (13)
Autisme Spectrum Stoornissen (60)
Naar boven
B
Basisontwikkeling (6)
Beeldbegeleiding (55)
Beelddenken (0)
Begrijpend lezen (problemen) (3)
Beperking (11)
Beroepsverenigingen (7)
Brein/Hersenen (24)
Naar boven
C
Coachen (100)
Cognitieve ontwikkeling (10)
Communicatie met kinderen (52)
Compacten (0)
Concentratieproblemen (22)
Coöperatief leren (3)
Cursussen (6)
Naar boven
D
Dagritmekaarten (0)
DCD/Dyspraxie (5)
Didactiek (8)
Doubleren (2)
Down syndroom (5)
Dyscalculie (10)
Dysfatische ontwikkeling (1)
Dyslexie (26)
Dystrofie (0)
Naar boven
E
Eetstoornis (2)
Eindtoets (3)
Epilepsie (10)
Ervaringsgericht onderwijs (0)
Executieve functies (17)
Externe contacten (9)
Naar boven
G
Gedrag (165)
Gedragskaarten (1)
Gedragsproblemen (111)
Gehoorproblemen (9)
Gezondheid (13)
Groepsplannen (10)
Groepsvorming (16)
Naar boven
H
Handelingsgericht werken (24)
Handelingsplan (3)
Hechtingsproblemen (3)
Hersenbeschadiging (4)
Hoogbegaafdheid (54)
Hoogsensitief (5)
Naar boven
I
ICT (13)
Inclusief onderwijs (7)
Innoveren (10)
Inspectie (13)
Intelligentie (11)
Intern begeleider (85)
Interventie (26)
Naar boven
M
management (3)
Marte Meo (1)
Meervoudige intelligentie (7)
Meldcode (10)
Mindset (1)
Moeilijke groep (3)
Motivatieproblemen (6)
Motorische Ontwikkeling (13)
Naar boven
O
ODD (3)
Onderwijs (141)
Onderwijs en handicap (2)
Onderwijsbehoefte (23)
Onderwijsbladen (1)
onderwijsinspectie (14)
Onderzoek (31)
Online hulp aan jongeren (0)
Ontwikkelingsperspectief (12)
Opbrengstgericht werken (15)
Opleiding en nascholing (9)
Oplossingsgericht (20)
Opvoeding (24)
Orthotheek programma's (0)
Ouders (111)
Overgangen (15)
Naar boven
P
Passend onderwijs (146)
PCL (0)
PDD-NOS (8)
Pedagogiek (16)
Pedagogische klimaat (28)
Persoonsgebonden budget (0)
Pesten (22)
Pictogrammen (0)
privacy (3)
Professionalisering (22)
Protocollen (12)
Psychomotorische theorie (2)
Psycoeducatie (1)
Naar boven
R
Referentiekaders (1)
Reflecteren (11)
registratie (6)
Rekenen (2)
Rekenproblemen (16)
Remedial teacing (4)
Rouwverwerking kinderen (10)
Rugzak leerling (14)
Naar boven
S
Samenwerkingsverbanden (6)
Scheiding (6)
Schoolbegeleidingsdienst (0)
Schoolrijpheid (1)
Schrijven (7)
Seksualiteit (4)
Signaleren en observeren (13)
Sociaal emotionele ontwikkeling (40)
Sociale omgeving (45)
Sociale vaardigheden (19)
Speciaal onderwijs (19)
Spelling (8)
Spraakproblemen (9)
Stoornissen (29)
SVIB (27)
SWPBS (11)
Naar boven
T
Taakomschrijvingen (8)
Taal (33)
Thuiszitters (13)
Thuiszitters (13)
Toetsen (21)
Tourette Syndroom (3)
Tussendoelen (0)
Naar boven
V
vakbond (1)
Verbetertraject (2)
Verstandelijke handicap (3)
Verwijzing SBO (0)
Visulele handicap (1)
Voortgezet onderwijs (38)
VVE (5)
Naar boven
Documenten gekoppeld
De meeste kinderen hebben zin om naar school te gaan, spelen buiten en werken zelfstanding in de klas. Maar dit geldt niet voor ieder kind. Sommige kinderen worden gehinderd door motorische problemen en mogelijk is er sprake van DCD (Developmental Coordination Disorder). Een revalidatiecentrum zoals De Trappenberg kan leerlingen, ib’ers en ouders helpen.
07-04-2015 | | ![]() | pdf-bestand, 599 Kb | | Downloaden | | Plaats uw beoordeling |
Recensie van het praktijkboek Krukken geen bezwaar, leerlingen met motorische beperkingen in het regulier bewegingsonderwijs.
07-04-2015 | | ![]() | pdf-bestand, 289 Kb | | Downloaden | | Plaats uw beoordeling |
MEDE is het kwartaalmagazine van Skanfonds (www.skanfonds.nl). In het decembernummer van 2014 stond onderstaand stuk over het project 'jongeren die het kunnen'. Virgil Tevreden, die ook ervaring heeft als intern begeleider, vertelt over jongeren in de Amsterdamse wijk Bijlmermeer. Weliswaar geen ‘passend onderwijs’, maar volgens de redactie toch een mooi voorbeeld van 'good practice'.
19-03-2015 | | ![]() | pdf-bestand, 116 Kb | | Downloaden | | Plaats uw beoordeling |
De CG-Raad vindt dat kinderen die langdurig ziek zijn, zoveel mogelijk gewoon onderwijs moeten kunnen volgen
21-10-2014 | | ![]() | pdf-bestand, 344 Kb | | Downloaden | | Plaats uw beoordeling |