Lidmaatschap - Veelgestelde vragen


Wat bedraagt de contributie?

Klik hier voor de actuele contributie. 

Bij het afgeven van een automatische incasso ontvang je € 5,-- korting.

Een lidmaatschap is een kalenderjaar geldig. Mocht je gedurende het jaar lid worden, wordt de contributie naar verhouding in rekening gebracht. (staffel geldt per kwartaal)


Ik wil graag bij verschillende beroepsgroepen ingeschreven staan die onder de LBBO vallen. Kan dat?

Je kunt als lid van de LBBO bij meerdere groepen ingeschreven staan. Dit kun je bij het aanmelden aangeven, of later via mijn account nadat je bent ingelogd op de website.


Ik ben lid via school. Aangezien ik straks niet meer op deze school werk, wil ik mijn lidmaatschap overdragen aan mijn opvolger. Hoe doe ik dat?

Het eenvoudigst is om alle gegevens door te mailen naar ons officemanagement. kantoor@lbbo.nl Zij zullen dit verder verwerken.


Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Conform onze statuten dient een opzegging van het lidmaatschap voor 1 november bij ons binnen te zijn. Dat kan eenvoudig via een e-mail naar kantoor@lbbo.nl

Je ontvangt hier altijd een bevestiging van.

Om in te kunnen blijven spelen op de behoefte van onze leden, horen wij ook graag de reden van opzegging.


Het netwerk waar ik deel van uitmaak wil zich graag collectief aansluiten bij de LBBO. Hoe doen we dat het handigst?

Voor alle voordelen van een collectief lidmaatschap en de informatie over hoe je je het handigst aansluit vind je hier


Is er sprake van een verplicht kwaliteitsregister voor de intern begeleider?

Op dit moment is er geen sprake van een verplichte certificering. Je kunt je als een gecertificeerd intern begeleider laten registreren in het kwaliteitsregister van de LBBO. Hiervoor dien je wel aan een aantal eisen te voldoen.

Voor meer informatie over het kwaliteitsregister en de eisen, klik hier

Dit is echter geen verplichting.
 

 


Waar wordt de contributie van de LBBO voor gebruikt?

De LBBO gebruikt de contributie voor:

  • de uitgaven van het magazine Beter Begeleiden;
  • het ontwikkelen van onze beroepsstandaarden;
  • het ontwikkelen en hosten van de digitale competentiescans;
  • het ontwikkelen van het kwaliteitsregister voor begeleiders in het onderwijs;
  • een vrijwilligers- en onkosten vergoeding voor de leden die actief zijn binnen de LBBO;
  • een bijdrage aan de bijeenkomsten van de LBBO om onze entreebedagen voor de conferenties en regiobijeenkomsten zo laag mogelijk het houden;
  • medewerkers van het kantoor;
  • de huur voor ruimte en ict.

bovenstaande wordt middels een begroting ter goedkeuring voorgelegd aan de leden tijdens de ALV en gepubliceerd op de website (leden kunnen inloggen om deze gegevens te bekijken).

De LBBO is een non-profit organisatie. Doordat wij geen commercieel belang dienen, kunnen wij in onze gesprekken met beleidsmaker neutraal zijn en alleen het belang van de begeleider in het onderwijs dienen.
Dat wij een vereniging zijn heeft ook invloed op de keuzes die wij maken. Zo bemannen wij geen mooi en groot kantoor, maar huren slechts ruimte in een bedrijfsverzamelgebouw.
Juist omdat wij willen dat onze beschikbare middelen bijdragen aan het realiseren van onze missie en visie.