Online sessie over meertaligheid

Wat betekent het voor een schoolteam als een groot deel van de leerlingenpopulatie het Nederlands (nog) niet beheerst? Wat vraagt het van kinderen om onderwijs te volgen in een taal die zij niet (volledig) beheersen?

Lidy Peters, LBBO-lid en redactielid van ons vakblad Beter Begeleiden, schreef onlangs een boek hierover: Talen die de school in komen.

Op 22 maart verzorgt ze bovendien een online sessie, waarvoor je je nog kunt aanmelden: de ‘BootCampus Talen die de school in komen’. Ze licht onder meer toe hoe je de meertaligheid van leerlingen kunt inzetten in dienst van hun leerproces en het leren van het Nederlands. Haar boodschap: Geef meertalige leerlingen op school de ruimte hun thuistaal te gebruiken, doe er zelfs een beroep op. Dat kan zonder dat je deze talen beheerst.

De online sessie wordt georganiseerd door Lannoo Campus, in samenwerking met de LBBO. Lees meer en meld je aan op de website van Lannoo Campus.